فرودگاه بین المللی آبادان

فرودگاه بین المللی آبادان

ابلاغ تفاهمنامه فرودگاه و مدیریت بحران آبادان 

تاریخ انتشار: 
28/05/1392

 
تفاهمنامه همکاری ميان فرودگاه و مدیریت بحران شهرستان آبادان تنظیم و ابلاغ شد.
 
به گزارش روابط‌عمومی فرودگاه آبادان، موضوع منعقده در این تفاهمنامه همکاری دو جانبه در شرایط اضطراری عنوان شده و هدف از تفاهم‌نامه تسریع در امر عملیات شرایط اضطراری، آشنایی با حدود وظایف و اختیارات محوله، ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های امدادی در شرایط اضطراری امور هوانوردی بیان شده است.
این تفاهمنامه براساس نشست مشترکی که با هدف ارزیابی، چالش و برنامه‌ریزی در راستای فراهم کردن شرایط تدوین طرح اضطراری فرودگاه آبادان صورت گرفته بود، تنظیم شده است.
در این نشست مشترک هماهنگی لازم در خصوص مفاد تفاهمنامه همکاری در شرایط بحران و حوادث غیر مترقبه انجام شد.
این تفاهم‌نامه رابط مدیریت بحران فرودگاه با ستاد بحران شهرستان در بروز حوادث احتمالی در فضای فرودگاه و محدوده شهری بوده که در آن مسئولیت بخش‌های مختلف در سوانح، امداد و نجات و اقدامات اساسی مربوط به مدیریت بحران است.
از مهمترین مفاد این تفاهمنامه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
عندالزوم مدیریت بحران شهرستان آبادان و یا جانشین وی در مرکز عملیات اضطراری حاضر خواهند شد.
با توجه به تخصصی‌بودن امر ایمنی و نجات هواپیمایی، فرماندهی عملیات ایمنی و نجات هواپیمایی در سوانح برعهده اداره ایمنی و آتش‌‌نشانی فرودگاه خواهد بود و فرماندهی خودروهای اعزامی در اختیار ایمنی و آتش‌نشانی فرودگاه اقدام خواهند کرد.
مدیریت بحران شهرستان با توجه به موارد مطروح در سند طرح اضطراری فرودگاه آبادان اعلام می‌دارد در صورت بروز سوانح، حوادث و بحران در فرودگاه و اعلام نیاز فرودگاه به همکاری، مساعدت خویش را جهت فراخوان هماهنگی و دریافت کمک‌های مورد نیاز از سازمان‌ها و ارگان‌های موثر در عملیات امداد و نجات دستگاه‌های اجرایی تا برطرف شدن و تحت کنترل درآمدن شرایط انجام خواهد داد.
در این تفاهمنامه فرودگاه آبادان متعهد شده است در حوادث و سوانح خارج از فرودگاه با حفظ سطح ایمنی و آتش‌نشانی فرودگاه با صلاحدید مدیریت فرودگاه، نسبت به اعزام افراد متخصص و تجهیزات اقدام خواهند کرد.
 



:
:
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

پیشگفتار

فرودگاه آبادان در زمره اولین فرودگاههای کشور است که در سال 1320 توسط شرکت ملی نفت ایران احداث شده است. این فرودگاه در ضلع شرقی جزیره آبادان در موقعیت جغرافیایی 48 درجه و 13 دقیقه و 42 ثانیه طول شرقی و 30 درجه و 22 دقیقه و 16 ثانیه عرض شمالی در زمینی به مساحت 372/66 هکتار واقع گردیده است که از شرق و جنوب به شهر آبادان به فاصله 10 کیلومتر تا مرکز شهر، از شمال به خرمشهر و از غرب به رودخانه اروند و مرز کشور عراق منتهی می شود. کمترین فاصله فنس این فرودگاه تا مرز عراق 1800 متر در جنوب فرودگاه موقعیت باند 32R واقع گردیده است.
امکانات وب
Google

در اين سایت
در كل اينترنت